כל מה שצריך לדעת על פריצת מנעולים

אם ננעלת מחוץ לבית או שאולי גנבו לך את המפתח של האוטו – יהיה עליך לא רק לפרוץ את המנעול אלא גם להחליפו על מנת להחזיר את מקדם הבטיחות לנכס היקר שלך.

במאמר זה אסקור איך לפרוץ מנעול ומהם הכלים המקצועיים שנמצאים בארגז הכלים של המנעולן.

פריצת מנעול עצמאית או על ידי מנעולן מקצועי

פריצת המנעול יכולה להתבצע בצורה עצמאית או על ידי מנעולן מקומי אשר זמין לקבל את הקריאה 24 שעות ביממה. לדוגמא, אם אתה מתגורר ברחובות, תמיד תוכל להזמין מנעולן בעיר רחובות אשר יוכל להגיע אליך בצורה מהירה הרבה יותר מאשר מנעולן מתל אביב או ראשון לציון.

לרוב, עלות פריצת מנעול בדלת טרוקה (ללא התקנת צילינדר) היא כ- 200-250 ₪ ועלות פריצה לדלת פלדלת כולל התקנת צילינדר היא 400-600 ₪ בהתאם לרמת האבטחה הדרושה.

פריצת מנעולים בצורה עצמאית היא אפשרית אך פחות מומלצת מכיוון שלרוב תהליך הפריצה דורש ציוד מתאים ומיומנות רבה. פעולה לא נכונה יכולה להשאיר את הנכס שלך לא מאובטח או לגרום לנזק בעלות הרבה יותר גבוהה מעלות הפריצה.

פריצת מנעולים

שיטות לפריצת מנעולים

רוב המנעולים פועלים ב – 3 שיטות עיקריות כאשר הם מעוניין לפרוץ מנעול בדלת:

  1. קדיחת המנעול – אחת השיטות הנפוצות לפריצת מנעולים בדלתות פלדלת היא קדיחה של המנעול. כמובן ששיטה זו הורסת את מנעול הצילינדר לחלוטין ומחייבת החלפה שלו בחדש. לרוב, נשתמש בשיטה זו כאשר יש נזק למנעול או כאשר מפתח נשבר בתוך חור המנעול. לעיתים קרובות, מנעולנים חאפרים משתמשים בשיטה זו על מנת לייקר את העבודה מכיוון שלאחר הקדיחה הלקוח נדרש לרכוש צילינדר חדש במאות שקלים.
  2. דגדוג – כלי הדגדוג מאפשרים למנעולן לדמות את פעולת המפתח בתוך הצילינדר ובצורה זו לפרוץ את הדלת בלי נזק, בדיוק כמו שרואים בסרטי הפעולה של הוליווד. באופן כללי, מנעולנים ותיקים משתמשים בשיטת פריצה זו מכיוון שהיא דורשת ידע, ניסיון ומיומנות רבה.
  3. הקפצה – כלי ההקפצה (Bumping) מאפשר למנעולן להקפיץ את הפינים ולפתוח את הדלת בצורה חלקה, ללא זנק לדלת הפלדה.
  4. בקבוק פלסטיק – ניתן להשתמש בחתיכה קטנה מבקבוק פלסטיק על מנת לפרוץ דלתות טרוקות אשר אינן נעולות על ידי סיבוב המפתח ובריחי הדלת. שיטה זו דורשת מיומנות של מנעולן, אך גם "פורצים ביתיים" יוכלו לנסות וליישם אותה בצורה פשוטה מאוד.

לסיכום, אם דלת הבית לא נפתחת או ששכחת את המפתחות בתוך המכונית – זה הזמן לאתר מנעולן מקצועי, מוסמך ומקומי אשר יוכל לעזור לך לקבל גישה מחודשת לנכס היקר.

כמו בכל תחום, מומלץ לפנות אך ורק למנעולן מורשה בעל תעודת מנעולן אשר פועל באישור משטרת ישראל.
לקבלת פרטים נוספים על פריצת מנעולים בקריות, ניתן ליצור עימי קשר ב- 072-3923579 ואשמח לעמוד לרשותך!