איך מתקנים או מחליפים ידית של דלת כניסה?

אם פתחת את דלת הכניסה לבית ופתאום הידית נשארה אצלך ביד או שבא לך להתחדש בידית כניסה חדשה לבית – זה הזמן ללמוד איך עושים את זה לבד.

במאמר זה אציג איך כל אחד יכול להחליף את ידית דלת הכניסה בידית חדשה על ידי מספר פעולות פשוטות, קלות ומהירות במיוחד. אם בכל זאת לא בא לך להסתבך בעת החלפת ידית הכניסה, מדובר בעבודה פשוטה שכל מנעולן יוכל לעשות במחיר נוח יחסית של 200 ₪ – 600 ₪ בהתאם לסיטואציה.

לקבלת שירותי התקנה או החלפה באזור חיפה והקריות, ניתן ליצור עימי קשר ב – 072-3923579 ואשמח להגיע עד אליך במהירות שיא.

החלפת מנעולים בעת מעבר דירה

איך מתקנים ידית של דלת הכניסה?

אם הבעיה היא שהידית של דלת הכניסה יוצאת ממקומה בכל פעם – לעיתים קרובות, אין ממש צורך להחליף אותה בידית חדשה.

לרוב, התיקון "המורכב" או "המסובך" של המנעולן יסתיים באמצעות חיזוק הברגים של הידית באמצעות מברג אלן במידה 3. כיום, ניתן לרכוש מברג אלן במידה 3 בכל טמבוריה שקרובה לבית ולרוב, מברג אלן במידה 3 מתאים לכל דלתות הכניסה בישראל מתוצרת רב בריח (פלדלת), שריונית חוסם, מולטילוק וכדומה.

איך מפרקים ומחליפים ידית של דלת הכניסה?

אם ידית דלת הכניסה שחוקה, בלויה או בעלת עיצוב מיושן, ניתן לפרק את הידית הקיימת ולהחליף אותה בחדשה. במקרים אלה, מומלץ להזמין מנעולן אשר יוכל לבחון את הסיטואציה ולהציג לך מספר אפשרויות פונקציונליות ועיצוביות אשר יכולות להתאים לתקציב שעומד לרשותך.

לרוב, טרם ביצוע הפירוק וההחלפה יש להחליט אם רוצים לפרק ולהחליף רק את הידית או גם את הפרזול (כיסוי המתכת ותושבת המנעול) עצמו אשר ישפיע בצורה ישירה על העלות והעיצוב הכללי של הדלת.  בנוסף, חשוב לשים לב שהידית והפרזול מתאימים ליצרן הדלת  – אחרת, הם פשוט עלולים לא להתאים.

באופן כללי, פירוק ידית הכניסה מתבצע לאחר שמוציאים את הפין המרכזי שתופס אותה לדלת הכניסה. לעיתים יש קושי בהוצאת הרוזטות הישנות (כיסוי המתכת שמותקן סביב חור המנעול) ומומלץ להיעזר במברג שטוח לשחרור הדרגתי שלהן. לאחר פירוק הידית, מכניסים את הידיות והרוזטות החדשות למקומן ומבריגים מחדש את הפין המרכזי שתופס את כל הקונסטרוקציה לדלת.

בסיום העבודה, מומלץ לבדוק את תקינות הדלת, על ידי פתיחה וסגירה של הדלת מספר פעמים.

לסיכום,  תיקון, פירוק  או החלפה של ידית היא עבודה פשוטה שכל אחד יכול לעשות (ולא רק מנעולן מוסמך) בתוך כמה דקות של עבודה עם מעט רצון, דיוק וריכוז. אם

המאמר נכתב בשיתוף עם צוות igl-lock, אשר מציע שירותי מנעולנים באזור גוש דן והסביבה הקרובה.

אם בכל זאת לא בא לך להסתבך ולהישאר עם ידית הכניסה באוויר,  אני מציע שירותי התקנה או החלפה באזור חיפה והקריות, ניתן ליצור עימי קשר ב – 072-3923579 ואשמח להגיע עד אליך ביום ובשעה שמתאימה לך.