מהן 5 התקלות הנפוצות ביותר בכלי הרכב בישראל?

לפי נתונים אחרונים של משרד התחבורה, בעלי הרכבים בישראל סובלים כמעט מאותן בעיות אשר חוזרות על עצמן בגרסאות כאלה ואחרות. במאמר זה אציג את 5 התקלות הנפוצות ביותר בכלי הרכב בישראל ואיך אפשר למנוע אותן מבעוד מועד.

אם יש לך בעיה במפתחות, הסוויץ' או הקודן של הרכב, אני נמצא כאן בשבילך. אני מעניק שירותי מנעולן באזור הקריות, חיפה, עכו ונהריה כך שבכל בעיה אוכל להגיע עד אליך בתוך 15-30 דקות מרגע קבלת הקריאה הטלפונית. לקבלת שירות מקצועי, אמין ומהיר לרכבים מכל הדגמים, ניתן ליצור עימי קשר ב – 072-3923579 ואשמח להגיע עד אליך.

מהן 5 התקלות הנפוצות ביותר בכלי הרכב בישראל?

על פי נתונים רשמיים של משרד התחבורה, 5 התקלות הנפוצות ביותר הן:

  • בעיות עם מצבר – המצבר מספק את האנרגיה הדרושה להפעלת המערכות החשמליות ברכב. בעיות עם מצבר הרכב יכולות להתרחש בצורה טבעית כתוצאה מבלאי של המצבר או כתוצאה משימוש לא נכון מצד בעל הרכב (השארת אורות דלוקים, השארת הרכב לא פעיל וכדומה).
  • בעיות עם מפתחות ושלטים – בדומה למצבר הרכב, המפתחות והשלטים של הרכבים עלולים להתקלקל כתוצאה מבלאי טבעי. בנוסף לכך, המפתחות והשלטים של הרכבים עלולים להיגנב או להינזק בצורה כלשהי. במקרים אלה, כדאי לפנות אל מנעולן רכב מוסמך אשר יוכל לשכפל מפתח או שלט אשר תואם לשלט המקורי. מומלץ לבצע את השכפול כאשר יש את המפתח או השלט המקורי משום שבמקרים בהם המקור לא זמין, יש לבצע קידוד מורכב בהתאם לסוג הרכב אשר מייקר את העלות הסופית לבעל הרכב.
  • בעיות בלמים – לעיתים קרובות, בעיות בלמים ניתן לזהות בחודשי החורף הקרים והגשומים בהם הנהג יכול להבחין שהבלימה היא לא מספיק חדה, חזקה ויציבה. אם זיהית בעיה דומה ברכב הפרטי או העסקי שלך, זה הזמן לגשת למוסך ולבדוק את רמת השחיקה ואיכות הבלמים שלך – בסופו של דבר, מדובר בבטיחות שלך כך שלא כדאי לשחק משחקים.
  • בעיות בלחץ האוויר – בעיות בלחץ האוויר של גלגלי הרכב עלולים להוביל לצריכת דלק מוגברת, פנצ'רים ורעידות בהגה כתוצאה מבעיות איזון. במקרים אלה, כדאי למלא אוויר בגלגלי הרכב בהתאם לדרישות היצרן. אם הבעיה לא עוברת, מומלץ לגשת לפנצ'ריה מקומית אשר תבצע בדיקה מקיפה יותר לאיתור הבעיה.
  • בעיות שמן/מים – ישראל היא מדינה חמה מאוד וכתוצאה מכך בעלי רכבים רבים סובלים מאידוי מוגבר של המים המזוקקים. אחד הדברים הבסיסיים ביותר בתחזוקת הרכב הוא לבדוק מפעם לפעם כי אין מחסור בשמן או מים. ניתן לבצע את הבדיקה הפשוטה בתחנת הדלק המועדפת עליך או בזמן חנייה על משטח ישר.

כפי שניתן לראות, רוב הבעיות מתרחשות כתוצאה מתחזוקה לקויה של בעל הרכב. במקרים בהם, הרכב ישן מאוד ומבלה יותר במוסך מאשר על הכביש, כדאי לפנות אל גוף אשר קונה רכבים לפירוק ולהתחדש ברכב חדש או יד שניה אשר יעניק לך ביצועים טובים יותר ושקט נפשי לאורך זמן.

לסיכום, תחזוקה ראויה של הרכב הפרטי או העסקי שלך תבטיח נסיעה חלקה וללא תקלות. חודשי החורף מהווים הזדמנות מעולה לבדיקת הרכב ולביצוע תיקונים הכרחיים כהכנה לטסט השנתי.