החלפת מנעולים בעת מעבר דירה

עוברים לדירה חדשה? – מזל טוב, במצב הכלכלי של היום, זה בהחלט לא מובן מאליו. אבל, רגע האם עצרת לשניה ושאלת את עצמך, האם רק לי יש את מפתחות הדירה?

בכל מעבר לדירה חדשה מקבלן, יד שניה או בשכירות, מומלץ להזמין מנעולן מקומי אשר יוכל להחליף עבורך את כל מנעולי הדלתות או לפחות את הדלתות החיצוניות לדירה. כמו במקרים רבים אחרים, התעלמות או נקיטת גישה של "יהיה בסדר" יכולה לעלות לך בהרבה מאוד כסף, זמן ואפילו בביטחון האישי שלך.

במאמר זה אסקור מדוע כדאי להחליף מנעולים בעת מעבר לדירה חדשה, מושכרת או יד שניה ומהם הסיכונים שעומדים בפניך.

החלפת מנעולים בעת כניסה לדירה חדשה

רוב המשפחות בישראל מתגוררות בדירות בבעלותם או בדירות מושכרות. כל מעבר טומן בחובו סיכון מסויים אם לא מבצעים החלפת מנעולים בצורה עצמאית או על ידי קריאה למנעולן מוסמך.

החלפת מנעולים בעת מעבר דירה

כאמור, ניתן לחלק את תהליך המעבר ל – 3 סוגי דירות עיקריות:

  • דירות חדשות מקבלן – בעת רכישת דירה חדשה מקבלן, אין לך באמת מושג מי החזיק את המפתחות לדירה החדשה לפני שקיבלת אותם. רוב הסיכויים, שהמפתח לדירה החדשה שלך כבר עבר מספר ידיים מקבלן השיפוצים ועד איש הצבע אשר ערך תיקונים בהתאם לדרישות שלך.
  • דירות יד שניה – המצב בדירות יד שניה הוא לא שונה מדירות קבלן חדשות, גם במקרה זה קשה לדעת מה היתה ההיסטוריה של הדירה ומי היו הבעלים שלה בעבר.
  • דירות בשכירות – כניסה לדירה בשכירות מהווה את הסכנה הגדולה ביותר לרכוש ולביטחון שלך. דירה אשר מושכרת שנים רבות, עברה מספר רב מאוד של שוכרים שונים אשר השתמשו ושכפלו את מפתחות הכניסה לדירה בהזדמנויות שונות.

ניתן לראות כי בכל רכישה או השכרת דירה, אחד מפועלי או דיירי העבר היה יכול לשכפל את המפתח בזמנו החופשי. אפשרות זו היא פרצה קוראת לגנב וישנה אפשרות שאחד מהדיירים או הפועלים שעבדו בדירה, יחזרו אליה ויגנבו את הרכוש היקר שלך. במקרי קיצון, המשפחה שלך יכולה גם להיות חשופה לאנשים בעלי בעיות נפשיות, אנסים וכדומה.

ההמלצה שלנו היא חד משמעית, בכל מעבר דירה – החלף את המנעולים לקבלת ביטחון, הגנה ושקט נפשי.

המאמר נכתב בשיתוף עם עוזי מנעולים, אשר מעניק שירותי מנעולן בבאר שבע אשר כוללים החלפת מנעולים, צילינדרים ושכפול מפתחות.